کاربرد جی ای اس در انتخابات

کاربرد جی ای اس در انتخابات

آیا با کاربردهای جی ای اس در انتخابات آشنایی دارید؟ آیا علوم مکانی مانند جی ای اس میتواند در فرایند انتخاباتی و رقابت بین نامزد ها موثر باشد؟ برای پاسخ به این سوالات این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

یکی از مهمترین مباحث در بسیاری از دولت ها و کشور ها بحث انتخابات است. هر کشوری سعی دارد که با بهترین نحو ممکن انتخابات را انجام داده و مردم بتوانند کاندیدای خود را انتخاب کنند. در کشور ما نیز انتخابات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

در فرایند انتخاباتی دولت سعی میکند بهترین شرایط را فراهم کند که مردم بتوانند در آن شرکت کنند. از طرفی دیگر نامزد های انتخاباتی سعی در تبلیغات گستره داشته و همه آنها در یک بازه زمانی خاص شاید بشه گفت با یک سیستم بی برنامه تبلیغات انجام می دهند. اما سوال اصلی ایجاست که کاربرد GIS در انتخابات چیه؟

کاربرد جی ای اس در انتخابات

سامانه اطلاعات مکانی از دو جنبه مختلف میتواند کارایی بسیار بالایی داشته باشد. جنبه اول از دیدگاه دولت که برگذار کننده انتخابات است و از دیگاه دوم برای نامزدهای انتخاباتی است. در ادامه در ارتباط با کاربرد ها کدام مطالبی ارایه خواهد شد.

کاربرد GIS در انتخابات و تبلیغات
کاربرد GIS در انتخابات و تبلیغات

نقش جی ای اس در انتخابات با تاکید بر دولت

انتخاب بهترین مکان برای شعب برگزاری انتخابات

یکی از مهمترین کاربرد های جی ای اس برای دولت مینوان به این مورد اشاره کرد. بر اساس لایه های اطلاعاتی مختلف مانند مراکز دسترسی، جمعیت، امنیت و … میتوان بهترین مکانی را تعیین کرد که افرارد مختلف بتوانند در آن مراکز رای خود را به صندوق بندازند.

نمایش نزدیک ترین مکان ها شعب به مردم

یکی دیگر از کاربرد های بسیار جذاب سامانه اطلاعات جغرافیایی تحلیل شبکه ای در انتحابات است. با طراحی موبایل جی ای اس میتوان میتوان آپ را در اختیار مردم قرار داد که در هر نقطه ای نزدیک ترین شعب را با توجه به شرایط زمانی، ترافیکی و شلوغی شعب به مردم ارایه دهد.

البته جی ای اس برای دولت میتواند کاربردهای دیگری نیز داشته باشد. برای نمونه مدیریت شعب در روستاها میباشد. میتواند با داشتن تراکم جمعیت در هر روستا مدیریت جامعی بر صندوق های ارسالی به روستاها را داشته باشد.

نقش جی ای اس در انتخابات با تاکید بر نامزدها

کاربردهای جی ای اس در تبلیغات

یکی از موارد بسیار مهم در موفقیت هر کاندیدایی تبلیغات است. تبلیغات در داخل کشور ما بیشتر به صورت کاغذی بوده و به دلیل این رقابت هر چند وقت یکبار دوباره تبلیغات پخش خواهد شد. با کمک تحلیل شبکه میتوان سطح دسترسی برای تبلیغات برای هر گروه تعیین تا تبلیغات ما به صورت کارامد صورت بگیرد.

تعیین بهترین مکان برای ستاد تبلیغاتی

یکی دیگر از کاربردهای جی ای اس تعیین بهترین مکان برای ستاد تبلیغاتی است. ستاد ها باید در جاهای شلوغ با دسترسی زیاد باشد. همه این موارد را میتوان با کمک جی ای اس انجام داد.

خلاصه
جی ای اس میتواند در فرایند تبلیغاتو انتخابات نقش بسزایی داشته باشد. به طور کلی کاربرد جی ای اس در انتخابات عبارت است از:

انتخاب بهترین مکان برای شعب برگزاری انتخابات
نمایش نزدیک ترین مکان ها شعب به مردم
کاربردهای جی ای اس در تبلیغات
تعیین بهترین مکان برای ستاد تبلیغاتی

حالا از شما این سوال میپرسم؟ به نظر شما کاربرد جی ای اس در انتخابات چی میتواند باشد؟ نظر خود را برای ما بنویسید؟

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

لگوی مدرسه سنجش از دور و جی ای اس
مدرسه سنجش از دور

ما در مدرسه سنجش از دور تلاش خواهیم کرد که مقالات به روز و کاربردی در مباحث مختلف برای علاقه مندان به این حوزه ها آماده و مهیا کنیم. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت سنجش از دور و جی ای اس کشور داشته باشیم.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up