تصاویر دهه 1950 تا 1960

تصاویر دهه 1950 تا 1960 – تصاویر ماهواره کرونا

آیا میدانستید که میتوانید تصاویر دهه 1950 تا 1960 را مشاهده کنید. این تصاویر 12 سال قبل تر از تصاویر سری لندست که در سال 1972 در مدار زمین قرار گرفته است، وجود دارد، تصاویر بسیار با ارزشی که میتواند بسیار کارامد باشد. بهتون پیشنهاد میکنم که این آموزش را از دست ندهید.

راهنمای دانلود تصاویر : آموزش دانلود تصاویر ماهواره کرونا

تصاویر دهه 1950 تا 1960

خیلی وقتا خیلی از متخصصین تصاویر میخواستند که قدیمی باشد و بتوانند از آن در داخل پروژه های خود استفاده کنند. امروز میخوایم تصاویر بهتون معرفی کنیم که اسم آن این روزا خیلی مشهور است. یکی از سری ماهواره های جاسوسی که تصاویر آن مربوط به دهه 50 و 60 میلادی می باشد. این تصاویر 12 سال قبل تر لندست است که ارزش آن فوق العاده است. اسم این ماهواره است، کرونا (Corona) است.

تصاویر ماهواره CORONA

میتوان گفن که CORONA ماهواره نیست، اسم یک برنامه جاسوسی آمریکا بود که از سری ماهواره هایی تشکل شده است. از این تصاویر برای پایش شوری سابق و چن در دهه های 1958 تا 1972 مورد استفاده قرار میگرفت. این برنامه با پرتاب ماهواره WS-117L نیروی هوایی ایالات متحده در سال 1956 آغاز به کار کرد.

مشخصات ماهواره های CORONA
مشخصات ماهواره های CORONA

هدف اصلی این ماهواره ها جنگ و جاسوسی بود. این برنامه به صورت کلی 8 ماهواره را شامل میشود که در تصویر زیر مشخصات آنها ارایه شده است. این تصاویر به صورت میانگین رزولوشن مکانی 7.5 متری داشتند اما در اواخر رزولوشن مکانی آنها بهبود بسیار خوبی پیدا کرد.

تصاویر CORONA برای ایران

با بررسی های صورت گرفته بخش های از شمال، غرب و مرکز ایران تصاویر آن وجود دارد. این تصاویر بسیار با ارزش است. این داده ها میتواند تغییرات کشور ما ایران را نماید دهد. در این تصاویر دریاچه ارومیه به خوبی دیده میشود و میتوان حجم تغییرات آبی آن را مشاهده کرد.

مناطق تحت پوشش تصاویر ماهواره ای قدیمی
مناطق تحت پوشش تصاویر ماهواره ای قدیمی

خلاصه

اگر دنبال تصاویر ماهواره ای خیلی قدیمی هستید بهره که ی سر به برنامه CORONA بزنید. این برنامه در قالب 8 ماهواره جاسوسی از کشور چین و شوری تصاویری از نقاط مختلف دنیا دارد. این تصاویر بسیار با ارزش بوده و اهمیت زیادی خواهد داشت.

آموزش که میتواند برای شما مناسب باشد

آموزش جامع دانلود تصاویر ماهواره‌ای

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

لگوی مدرسه سنجش از دور و جی ای اس
مدرسه سنجش از دور

ما در مدرسه سنجش از دور تلاش خواهیم کرد که مقالات به روز و کاربردی در مباحث مختلف برای علاقه مندان به این حوزه ها آماده و مهیا کنیم. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت سنجش از دور و جی ای اس کشور داشته باشیم.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

6 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up